RICHTLIJNEN WACHTZAAL

Vanaf maandag 08/06 kan u opnieuw plaatsnemen in onze wachtzaal, u hoeft dus niet langer op de parking te wachten; TENZIJ bij infectieuze klachten.

Er zijn een
beperkt aantal zitplaatsen opdat er nog steeds voldoende afstand kan bewaard worden, deze zitplaatsen zijn duidelijk aangegeven. Wanneer alle plaatsen volzet zijn, wacht u best op de parking tot er opnieuw iemand de praktijk verlaat.

Bij het betreden van de wachtzaal is het dragen van een mondmasker verplicht.
Ook dient u steeds de handen te ontsmetten bij binnen- én buitengaan.

Bedankt voor jullie medewerking!

Maatregelen ikv Federaal Noodplan Huisartsgeneeskunde

De komende weken zijn wij VERPLICHT om enkele strenge maatregelen te treffen in verband met de raadplegingen en huisbezoeken.
Om dit beter te kunnen organiseren, wordt de online agenda gesloten en kan er enkel nog telefonisch een afspraak worden gemaakt mits triage.

Alle niet-dringende zorg wordt uitgesteld.  We behandelen zo veel mogelijk telefonisch of per e-mail (bv. voorschriften, opvolggesprekjes, milde klachten van luchtweginfecties...).
Niet-dringende controles (incl. bloednames) worden uitgesteld.   Twijfelt u of uw bloedname voor diabetes/bloedstolling/... toch moet doorgaan, neem dan zeker contact op.  In sommige gevallen is dit zeker nodig en proberen we dit is

Bij de acute aandoeningen maken we een onderscheid tussen infectieuze problemen en andere problemen.  Alles wat mogelijk een infectie is, zal nog slechts in 1 kabinet worden gezien in een afzonderlijke consultatieblok.   U kan in geval van een infectie niet kiezen bij welke arts u terecht komt.  Zodra wij niet langer over mondmaskers of handschoenen beschikken, zal u doorverwezen worden naar de corona-wachtpost in Leuven.

Voor alle patiënten, infectie of geen infectie, vragen we vanaf nu om in de wagen te wachten.  Ofwel komen wij u ophalen op de parking, ofwel laten wij even rinkelen op uw gsm om aan te duiden wanneer u naar de deur mag komen.  De wachtzaal wordt volledig gesloten.

Bij de minste klachten van luchtweginfecties (neusloop, keelpijn, hoesten, grieperig gevoel, koorts, ...) draagt u bij voorkeur een mondmasker of sjaal voor uw neus en mond.  Bij hoestende kinderen kan u een zakdoekje voor hun mond houden.
Probeer tijdens uw bezoek aan de praktijk ook zo weinig mogelijk aan te raken (bv deurklinken, bureautafel, ...) en respecteer ook voldoende afstand.   Desinfecteer uw handen (in elk kabinet is alcoholgel aanwezig).

Mogen we vragen om deze richtlijnen nauwgezet op te volgen.  Enkel zo kunnen we de verdere spreiding proberen in te dijken.

En nogmaals: blijf thuis!  Dit geldt ook voor uw kinderen!