Vanaf maandag 4 mei laat de overheid opnieuw toe dat ook niet-dringende, reguliere zorg gepland wordt in de huisartsenpraktijk. Dit gebeurt echter wel onder strikte voorwaarden, waaronder het gescheiden houden van COVID- en nonCOVID-patiëntenstromen. Om deze reden is het voorlopig nog steeds niet mogelijk om online afspraken in te boeken.
Alle afspraken dienen telefonisch te worden aangevraagd tussen 08u00 en 16u00.
Tijdens de corona-crisis worden ook nog adviezen en voorschriften per email toegestaan.
Patiënten met infectieuze klachten OF bij wie iemand in het gezin mogelijke COVID-klachten vertoont, zullen voornamelijk telefonisch worden verder geholpen. Wanneer er toch een klinisch onderzoek nodig is, gebeurt dit in een apart kabinet met uitgebreide beschermingsmaatregelen.
De fysieke COVID-consultaties worden gegroepeerd in de vroege namiddag. Bel daarom steeds zo vroeg mogelijk om uw afspraak te maken: wacht niet tot 's avonds!
Ook de overige kabinetten worden na elke consultatie grondig ontsmet: onze praktijk is een veilige omgeving!
Hieronder leest u alvast enkele RICHTLIJNEN wanneer u op consultatie komt:
- U wacht buiten op de parking in of aan de wagen, de arts komt u daar halen of belt u op (bij regenweer). De wachtzaal blijft gesloten.
- U draagt steeds een mondmasker. Breng er bij voorkeur zelf één mee, dit mag ook een zelfgemaakt stoffen masker zijn. Indien u er geen heeft, zullen wij er één voorzien: gelieve dit dan op voorhand te melden.
- U komt steeds alleen. Kinderen of mensen met een beperking mogen door maximaal 1 begeleider vergezeld worden.
- Betaal contactloos met de bankkaart of de smartphone. Je kan hiervoor de Payconiq (bancontact) app gebruiken of deze van je eigen bank (bv. Belfius of KBC mobile).
- Raak zo weinig mogelijk aan in de praktijk en breng zo weinig mogelijk mee (laat onnodige jassen, paraplu's en handtassen liefst thuis).